Op deze pagina kunnen leden wat laten zien van de baan die ze thuis hebben of iets dat ze gezien hebben en het de moeite vinden om te delen met anderen.

Klik op de kleine plaatjes voor vergroting.

 

10

Hans Kistemaker is bezig geweest met aankleding van het ongeluk in Hansesteijn en sluitlichten, aangestuurd door alle wielen stroomvoerend te maken om zo knipperen te voorkomen.

.

Stroomafnemers op alle wielen en een 4K weerstand.

 

 

8

Arie den Heijer heeft een motorposttrekker van Marklin Hamo omgebouwd van analoog naar digitaal. De motor aangepast, het 3-polig anker en de magneet zijn vervangen door een 5-polig anker en een permanent-magneet. Er is een ESU Lokpilot V5.0 decoder ingebouwd met een stroombuffer (flinke condensator). Tevens heeft hij binnenverlichting ingebouwd en via een BC327 transistor schakelbare sluitverlichting gemaakt. 

.

De nog originele Marklin Hamo NS3004 in analoge staat.

9

.

De lichtprintjes uit de neuzen van de trein moeten worden aangepast. Pietepeuterig klusje.

 

 

Arie is op zijn nieuwe zolder druk in de weer. een prachtige kolenbunker, werkend en alles er op en eraan. https://youtu.be/qccOY0XZRb8

 

.

De kolenbak van de kraan hangt boven de kolenvoorraad. Het wachten is op een stoomlocomotief

Hans is o.l.v. Jack weer bezig geweest. Oude Trix diepladers voorafgegaan door een simpele kraan van Lima. Getrokken door een Fleischmann V100. Gedigitaliseerd met een Zimo 600. Wisselende verlichting, cabinelicht en knipperlichten bij het achteruitrijden.

https://www.youtube.com/watch?v=9YII1FqrzXQ&t=11s

 

Arie den Heijer is weer knap aan het frobelen geweest. Een Sik helemaal aangepast aan zijn wensen incl. zwaailicht.

.

De nog analoge Sik is geheel uit elkaar genomen

Staatsieportretten van een nieuwe locomotief van clublid Ben. Een mooie nieuwe loc van Ben.

.

Prachtige 8361 showt op de clubbaan.

 

Arie den Heijer heeft een ombouw project klaar.

Ombouw van een Marklin Hamo locomotief van de NS, nummer 1212. Het driepolig anker is vervangen door een 5-polig anker en er is een nieuw motorschild geplaatst. Daarna is een ESU lokpilot V.4.0 decoder ingebouwd. Tevens is een stroombuffer toegevoegd om korte stroomonderbrekingen te kunnen opvangen. 

.

Een nieuw motorschild met een 5-polig anker. De loc heeft nu een hoogvermogen motor.

 

 

 

 

Arie den Heijer is druk geweest met een Fleischmann Sprinter. Hij heeft hem om gezet van analoog naar digitaal en ook het interieur aangepast. Heel gaaf.

.

Interieur geschilderd, vloer en wanden grijs, 1e klasse blauw, 2e klasse rood

.

Motor weer compleet, voedingsdraden gesoldeerd.

 

 

Hans Kistemaker heeft ook een eigen baan. Volledig digitaal (allemaal geleerd bij de club). Het is een volle baan met veel oog voor detail. Op de foto en trein met E94 met nostalgische wagonnetjes uit de 50 er jaren.

.

Het is een lange smalle baan. Met tunnels van tempex.

 

Wim de Wagt heeft een mooie baan. Bij Wim draait alles om de techniek. Speeltuintje met schommel en wip. Alles beweegt, seinpalen, spoorbomen en kabelbaan.

.

Arie den Heijer is het seizoen al weer vroeg begonnen. Dat kan ook niet anders met dit weer. Inspectie putten en een ontslakkingsinstallatie hadden zijn aandacht, met schitterende details.

.

Inbouw van Action LED-strip in Wagons-Lits rijtuigen. De strip wordt gevoed via een

bruggelijkrichter, een LM-317 en een weerstand van 191 ohm.

Arie den Heijer heeft een Fleischmann E10 onder handen. Alles wordt nauwkeurig schoongemaakt en waar nodig gerepareerd. De loc is dan weer klaar voor een tweede leven. Wat oudere locs schoonmaken en evt. repareren is ook een bezigheid van de club.

.

Arie heeft het leger in opmars

 

 

Nieuw lid Peter heeft een bestaande baan overgenomen. Mooie baan met veel rijmogelijkheden. Wim en Hans zijn bezig om  Peter te helpen om de baan te digitaliseren met behulp van een Intellibox en koploper. Ook heeft hij zijn station al aangekleed.

.

Peter heeft een blik figuren opengetrokken.